Україна встановила новий рекорд: у Києві з'явився найбільший макет залізниці. Які деталі майстри змогли відтворити на цьому вражаючому проекті?
Цей проєкт - унікальний, другого такого немає
В Україні встановлено новий рекорд: у Києві відкрився найбільший у країні залізничний макет. На площі в 87 квадратних метрів створено мініатюри живописних куточків нашої держави. Цей захоплюючий проект вже вдалося оцінити нашій журналістці Діані Шликовій.
Цей неповторний проєкт став справжньою окрасою столиці. Тут відтворено ключові архітектурні пам'ятки, а також функціонує міні-залізниця з потягами, які курсують територією.
Тут зібрано близько 150 пам'яток з усіх куточків України. Як зазначають творці проекту, його основна мета полягає в тому, щоб презентувати українські пам'ятки через мистецтво мініатюри. Робота над макетом тривала два з половиною роки. У цій експозиції можна спостерігати, як автомобілі рухаються дорогами, день поступається місцем ночі, у ріках тече вода, а мініатюрні персонажі ведуть своє звичайне життя.
"За моєю спиною розташована Трипільська ТЕЦ, яка постраждала від руйнівного обстрілу з боку загарбників. Вона перетворилася на свідка минулого, ставши своєрідним музейним експонатом серед залишків електростанції. У нашій колекції також представлені численні об'єкти з усіх регіонів України: Олеський замок, церква Миколи Набережного на Подолі в Києві, найдовший дерев'яний міст та багато інших архітектурних пам'яток. Ми прагнули експериментувати з різними технологіями, щоб створити мініатюри, які не лише вражають, а й передають глибокий зміст, підкреслюючи, що це справжнє мистецтво," - розповів Павло Гущі, автор і керівник проєкту Miniland.
Унікальність проекту підкреслюють мініатюрні персонажі, яких налічується близько півтори тисячі. Вони з'являються у сценах, що відображають повсякденне життя українських міст і сіл. Творці проекту зобразили представників різних професій, серед яких будівельники, рятувальники, шахтарі, продавці та машиністи.
"Одна з моїх улюблених технік у цій справі називається візеринг. Коли я працюю над будівлею або частиною дороги, вона часто виглядає неприродно. Моя мета – зробити все якомога реалістичніше. Я займаюся фарбуванням, створюю тіні та намагаюся досягти натурального вигляду. На завершення цієї конкретної частини мені знадобилося близько трьох місяців," - розповів співак і колекціонер Артур Боссо.
Тут є різні види локомотивів: від давніх паровозів до сучасних дизельних тепловозів та електровозів, які нині використовує Укрзалізниця. Є потяги різних типів: від старих моделей до швидкісних та пасажирських.
"Мені приносять готові деталі і ми їх модифікуємо. Спочатку розробник робить креслення для металевого каркасу. Згодом, за допомогою ножа, виймають деталі. Згодом, згинають і роблять раму", - зазначив художник-збиральник Сергій.
Цей проект є безсумнівним унікатом. Він не має аналогів в Україні. Представник Національного реєстру рекордів урочисто вручив сертифікат творцям найбільшого залізничного макету в країні:
Національний реєстр рекордів України підтверджує встановлення рекорду для найбільшого залізничного макету, площа якого складає 87 квадратних метрів.
Цей макет відзначається особливим 24-хвилинним циклом день-ніч. Протягом цього нетривалого часу відбувається зміна доби — від ранкового світла до глибокої ночі. Освітлення містечка та підсвітка архітектурних елементів також зазнають трансформацій.
Діана Шликова та Микола Довгий з "5 каналу".
Досліджуйте також: новий досягнення України — в КНУ створили та видали книгу всього за 8 годин. Цю рекордну публікацію планують перекласти на інші мови та поширювати на дипломатичних переговорах.
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.