Неправомірні заборгованості та штрафи за комунальні послуги: рекомендації юриста для споживачів.
Інколи в рахунках за комунальні послуги можуть з'являтися помилки в нарахуваннях, а іноді виникає і безпідставна заборгованість. Адвокат Станіслав Ліфлянчик поділився порадами з "24 Каналом" про те, як споживачам слід діяти в таких випадках, щоб уникнути надмірних витрат.
Якщо постачальник необґрунтовано нарахував борг, то перше, що слід зробити споживачеві - зібрати документи, що підтверджують його правоту. Це показники лічильників, акти, квитанції про оплату тощо.
Наступним кроком є підготовка заяви про перегляд заборгованості, яку потрібно буде разом з усіма зібраними документами направити постачальнику послуг. Якщо споживача було відключено від послуг через борг, який не відповідає дійсності, єдиним вирішенням проблеми стане звернення до суду.
"Наприклад, якщо у вас немає боргу, а вас відімкнули від газу, то єдиним законним інструментом є - судовий позов з визнанням дій незаконними та зобов'язанням підключити", - зазначив правозахисник.
Одночасно юрист попереджає громадян України про небезпеку самостійного приєднання до мереж комунальних послуг, навіть у випадках, коли відключення сталося внаслідок суперечливих причин, таких як незаконний борг.
Раніше інформаційний портал Знай інформував, що українці можуть сплачувати за комунальні послуги своїх сусідів, які часто користуються водою. Детальніше про те, як це відбувається, дізнайтеся далі.
Наш портал також повідомляв про те, як комунальні служби обирають українські родини, виставляючи рахунки на суму до 50 тисяч за опалення, водопостачання та газ: які є шляхи уникнення таких витрат.
Також інформаційний ресурс Знай повідомляв, що українці мають можливість значно зекономити на витратах електроенергії, дізнавшись, як отримати знижку під час опалювального сезону.