Протягом року українські морські порти подвоїли обсяги перевезення вантажів.
За підсумками серпня 2024 року морськими портами України було оброблено 7 млн тонн вантажів, що в понад два рази перевищує аналогічний показник 2023 року в 3,3 млн тонн.
Про це йдеться в повідомленні Адміністрації морських портів України.
Вантажообіг виявився найбільше під впливом зернових та рудних вантажів, які склали 4 мільйони тонн (порівняно з 2,3 мільйона тонн минулого року) та 1,2 мільйона тонн (проти 195 тисяч тонн у 2023 році) відповідно.
У серпні обсяги вантажоперевезень через "український коридор" досягли 5,9 мільйона тонн, з яких 3,6 мільйона тонн становить продукція вітчизняних аграріїв.
Загалом за січень-серпень 2024 року порти України обробили майже 67 млн тонн вантажів (проти 37,7 млн тонн у 2023 році). Оброблено 7 769 суден проти 9 732 у 2023 році.
Нагадаємо, що в липні 2023 року Росія вирішила припинити участь у Чорноморській зерновій ініціативі, оголосивши про те, що будь-яке цивільне судно, яке залишає українські порти, буде розглядатися як військова ціль. Після цього розпочалися масштабні атаки з боку Росії на українські порти на Дунаї, в результаті чого були завдані удари "шахедами" по зерносховищах та терміналах перевантаження.
Своює чергою Україна встановила свій тимчасовий маршрут із портів Великої Одеси. Спочатку судновласники побоювалися використовувати новий маршрут, оскільки Росія погрожувала розглядати будь-які кораблі, які пливуть до України, як потенційні цілі. Тим не менш, хоча кількість суден зростає, безпекові ризики залишаються незмінними.
У серпні цього року було опубліковано інформацію про те, що впродовж року функціонування українського морського коридору 2 379 суден здійснили експорт 64,4 млн тонн вантажів. Серед них продукція українських аграріїв склала 43,5 млн тонн.