Оперативні можливості: аналітики висвітлили переваги нідерландських F-16 з додатковими функціями (фото)
За словами експертів Defense Express, усі обіцяні Україні F-16 від Нідерландів, Норвегії, Данії та Бельгії були виготовлені на одних і тих самих заводах, але літаки з Нідерландів модернізувались підвісними контейнерами, блоками РЕБ та прицільними станціями.
Перша партія винищувачів F-16 з Нідерландів має додаткове оснащення у порівнянні з раніше отриманими літаками цього ж типу від Данії. Про це пише Defense Express.
Експерти зазначили, що всі F-16, які були обіцяні Україні Нідерландами, Норвегією, Данією та Бельгією, виготовлялися приблизно в один і той же період на одних і тих же виробництвах між кінцем 1970-х і початком 1990-х років.
"У 90-х і 2000-х роках усі ці автомобілі проходили етапи модернізації, відомі як Mid-Life Update (MLU), досягнувши стандарту M6.5. Це включало інтеграцію високоточного озброєння, призначеного для знищення наземних цілей, а також вдосконалення основних бортових систем, таких як радіолокаційні системи, програмне забезпечення та інше", - зазначено в матеріалі.
Одночасно, за інформацією аналітиків, велика частина можливостей F-16 залежить від додаткових систем – підвісних модулів, які використовувалися на винищувачах з Нідерландів. Серед них можна виділити розвідувальні контейнери MARS та Reccelite, системи електронної боротьби ALQ-131, а також прицільні системи Lantirn, Litening AT і Sniper.
"Деякі з них об'єктивно мають доволі велике значення у поточних умовах. Наприклад, ALQ-131 від Northrop Grumman. Цей контейнер відповідає за фіксацію опромінення ворожих РЛС, як наземних, так і повітряних та створює завади їх роботі", -- зазначили у Defense Express.
Журналісти також зазначили, що деякі голландські F-16 були обладнані пілонами ECIPS/CJS, які забезпечують систему попередження про загрози та протидію ворожим ракетам, що можуть загрожувати винищувачу.
Інші додаткові елементи обладнання виконують незначну роль. Наприклад, контейнери Lantirn, Litening AT і Sniper є критично важливими для проведення високоточних атак на наземні цілі, зокрема шляхом лазерного підсвічування.
Проте в даний момент українські літаки завдають ударів керованими бомбами з кабрування на відстані до 40 км, тому F-16 не займатиметься підсвіткою цілей. Однак ці літаки цілком здатні переносити SBD та JDAM-ER, -- зазначається у статті.
Деякі контейнери вже є концептуально застарілими, зокрема MARS, який включав камери та забезпечував можливість аерофотозйомки. Цей контейнер є модифікацією американської системи Tactical Airborne Reconnaissance Pod System і виготовлявся данською компанією Per Udsen, що нині відома під ім’ям Terma. Натомість Нідерланди придбали сучасні Reccelite як його заміну.
Цей контейнер, як стверджують фахівці, не тільки здатний виявляти цілі завдяки потужним камерам, але й має в своєму арсеналі SAR-радар, який дозволяє виявляти наземні об'єкти в будь-яку погоду, а також здійснювати точне картографування території. Однак існує одна проблема: він виготовлений компанією Rafael з Ізраїлю, що означає, що для його передачі необхідно отримати дозвіл на реекспорт.
Експерти зазначили, що новітні моделі F-16 здатні інтегрувати додаткові модулі, що дозволяє суттєво розширити можливості цього літака.
Нагадаємо, що 6 жовтня міністр оборони Нідерландів Рубен Брекельманс оголосив про передачу Україні перших літаків F-16 від цієї країни.
17 вересня Володимир Зеленський анонсував спільний з ПС план збільшення кількості F-16 в Україні.