Столичний парксервіс: боротьба корупції з законом

Систему паркування в столиці реформують уже два роки. Та що б не вигадували київські чиновники, столичний парксервіс виявляється настільки неконтрольованим, хаотичним та економічно привабливим процесом, що, здавалося б, його не може або не хоче приборкати жоден новий керівник.

Цього разу на причетність до корупції перевіряють директора КП «Київтранспарксервіс» Артема Шамрая.

До слова, Шамрай увійшов у новітню історію КМДА як перший посадовець, якого призначили на основі відкритого конкурсу.

Як реформували систему і міняли керівників

У листопаді 2014 року у Києві стартувала реформа паркування. Комунальне підприємство «Київпарктранссервіс» запустило пілотний проект безконтактного паркування автомобілів і обіцяло в разі його вдалої реалізації перекинути досвід на усе місто.

У 2015 році мер Києва Віталій Кличко заявляв, що має намір створити в столиці широку мережу платних парковок і домогтися прийняття закону про евакуацію неправильно припаркованих авто.

А Київрада тоді ж прогнозувала 200 мільйонів гривень надходжень від оплати паркувань на рік при реалізації Концепції розвитку парковочного простору на 2015-2020 роки.

Однак повної автоматизації процесу досі не сталося. Своєю чергою, активісти періодично знаходять винних. Так, у вересні 2016 року, громадська ініціатива «Європейські парковки – європейській столиці звернулась до Генпрокуратури з проханням розслідувати факти незаконної діяльності паркувальних майданчиків та збору з них «сірої» готівки.

«Враховуючи ситуацію, що 70% паркувальних майданчиків працюють нелегально, а з офіційних парковок більша частина коштів збирається у «сіру» касу, міський бюджет щомісяця втрачає близько 14 мільйонів гривень, тобто, майже 170 мільйонів гривень на рік на денних, нічних та нелегальних парковках. Аналізуючи офіційну інформацію щодо надходжень коштів у комунальне підприємство «Київтранспарксервіс», бачимо, що кожного дня одне паркувальне місце приносить всього лише 3,5 гривні. Це при тому, що оплата за паркування складає 5,7, 10 гривень за одну годину, а не за день. Складається враження, наші паркувальні майданчики ніби-то стоять порожніми», – розповів тоді координатор громадянської ініціативи Руслан Гончаров і додав, що причиною такої ситуації є глибоко корумповані кадри, які відповідають за ключові напрямки: «На підприємстві працюють фігуранти кримінальних проваджень щодо корупції, наприклад, Ярослав Погрібняк, який протягом п’яти років керував збором сірих коштів з паркувальних майданчиків всього міста і у якого в автомобілі марки «Лексус» під час обшуку було знайдено півмільйона гривень і кілограм золота. Ми попросили ГПУ розібратися із цими фактами корупції в комунальній структурі».

Висновків ГПУ не зробила досі. А Погрібняк нині знову працює заступником Шамрая з договірної роботи у КП, хоча у лютому 2015 Київтранспарксервіс  виявив численні порушення в роботі паркувальників і звільнив Ярослава Погребняка та понад 20 співробітників. До слова, у листопаді 2015 року, коли Погрібняк тимчасово працював помічником з транспорту голови Десянського району, на нього було скоєно замах, який його тодішній шеф пов’язував із роботою свого помічника в столичному парксервісі.

Під час нещодавнього засідання Антикорупційної ради при міському голові член цієї ради та експерт РПР Оксана Величко заявила, що інших методів у боротьбі з корупцією у паркувальному сервісі не існує – основний механізм, який дозволить поламати корупційну систему в паркуванні, – це запровадження автоматизованих систем контролю паркувального простору та системи прозорої звітності про надходження від сплати за паркування.

Тоді ж, під час засідання Антикорупційної ради, керівник комунального підприємства «Київтранспарксервіс» Артем Шамрай надав учасникам того зібрання детальний звіт про свою діяльність за останні 8 місяців. Послухавши Шамрая, Кличко прийняв рішення «продовжити обговорення проблеми корупції у паркуванні на наступному засіданні, а до цього часу представники комунального підприємства та міська влада детально вивчать поточну ситуацію в сфері».

Утім, того ж таки дня у Кличка, очевидно, дійшли руки до доповідної записки начальника управління з питань запобігання та виявлення корупції С.Й.Красюка від 21 листопада, після чого міський голова відразу призначив перевірку діяльності директора комунального підприємства «Київтранспарксервіс» Артема Шамрая, а на час перевірки відсторонив чиновника від роботи.

Діяльність Шамрая та роботу КП «Київтранспарксервіс» перевірятиме з 24 листопада по 5 грудня спеціальна Комісія, до складу якої увійшли представники КМДА, Департаменту транспортної інфраструктури, Антикорупційної ради, громадські активісти. Підсумком роботи Комісії буде відповідний акт, який розгляне міський голова Києва Віталій Кличко.

Тепер дійсно цікаво отримати звіт перевіряльників і побачити, чи дійсно знайдуть винних у безладі, що твориться на столичних парковках. Адже автор цієї статті  сам не раз ставав свідком того, що навіть на майданчиках, де розміщені паркомати, скажімо, на Констрактовій площі столиці, перш ніж водій встигне підійти до паркомата, щоб розрахуватись за стоянку, до нього підходить паркувальник з пропозицією розрахуватись саме з ним, а не з паркоматом. До того ж, більшість посадовців, яких підозрювали у корупції на столичних парковках, досі тихо звільнялись з роботи без гучного “розбору польотів”.

Попередник Шамрая Володимир Першин звільнився 10 вересня 2015 року. Призначений він був наприкінці 2014 року, замінивши по посту Мурада Магомедова, який був відсторонений через кримінальну справу. Своєю чергою, Магомедова звинувачували у тому, що у 2014 році Київтранспарксервіс витратив 863 тисячі гривень на паркувальні талони, які закуплялися за цінами на 40-50% вищими, ніж ринкові. Нині Магомедов працює керівником ТОВ “Міськбуд 7”, обійнявши посаду керівника у липні 2015 року.

“Сіра” зона парксервісу

Як повідомляє прес-служба КМДА, мер Києва Віталій Кличко доручив Департаменту транспортної інфраструктури та головам районів зібрати і впорядкувати інформацію про роботу денних і нічних парковок у Києві за останні 8 місяців і висловив серйозні претензії до роботи керівника КП «Київтранспарксервісу» Артема Шамрая.

Своєю чергою, услід за розпорядженням про перевірку Шамрая і відстороненням його від посади директор профільного департаменту Сергій Майзель різко розкритикував діяльність підконтрольного Шамраю підприємства.

«Ведення господарської діяльності КП «Київтранспарксервіс» – один з прикрих прикладів», – зазначив на своїй сторінці директор Департаменту транспортної інфраструктури і додав: «КП «Київтранспарксервіс» не виплатило в бюджет Києва 10,4 млн гривень паркувального збору».

«В даний момент в Києві існує 39 706 машиномісць на 890 паркувальних майданчиках. З них 29 199 машиномісць на 430 паркувальних майданчиках передбачає передачу в обслуговування контрагентам та відповідну сплату паркувального збору на наповнення бюджету. Проте станом на сьогодні укладено лише 328 договорів із можливих 430, що в свою чергу призводить до недоотримання відповідних надходжень до бюджету міста Києва. Зокрема, борг КП «Київтранспарксервіс» станом на другий квартал поточного року становив 2,8 млн гривень, а станом на третій квартал – вже 7,6 млн гривень. Таким чином, КП «Київтранспарксервіс» не виплатило в бюджет Києва 10,4 млн гривень паркувального збору», – написав Майзель.

За його словами, відомо, що третина наявних паркувальних місць експлуатується суб’єктами господарювання поза межами правового поля.

«Також вражає кількість рейдерських захоплень парковок столиці – за неповний 2016 рік їх вже налічується близько 10!», – обурився Майзель і вкотре пообіцяв рішучі кроки з реформування столичного парксервісу: «До кінця поточного місяця планується завершити інвентаризацію паркувального простору у розрізі окремих районів та напрацювати план дій щодо «детінізації» відповідних паркувальних майданчиків. Вже є перші результати інвентаризації по Деснянському району Києва. Загалом, КП«Київтранспарксервіс» в цьому районі належить 96 паркувальних майданчиків, на яких нараховується 4766 легальних та 2449 нелегальних паркувальних місць. Це тільки початок. Вже виявлено потенціал для легалізації по вул. Бальзака до 4 500 паркомісць».

«Систематичне невиконання фінансового плану «Київтранспарксервісу» та його збитковість наводять на думку про наявність вагомих недопрацювань у господарській діяльності підприємства. Зараз перед нами стоїть важливе завдання – провести інвентаризацію всіх паркувальних майданчиків столиці, фактичну кількість паркомісць, проаналізувати всі отримані дані у районах столиці та на основі цієї інформації вирішити проблему з нелегальними парковками. Завдяки швидким та рішучим діям ми зможемо забезпечити повернення до бюджету Києва значних коштів, які столиця щомісяця втрачає через недобросовісне ведення господарської діяльності підприємства», – пообіцяв Майзель.

Майно і статки Шамрая

Як стало відомо з копії декларації про майно і доходи директора КП «Київтранспарксервіс» за 2015 рік, яку «Ні корупції!» отримав у результаті запиту від Департаменту транспортної інфраструктури Київської міської державної адміністрації, у Артема Шамрая у власності є два комплекси загальною площею понад 1500 кв м.

Так, один цілісний майновий комплекс має площу 933, 3 кв м, а площа будівлі торговельно-виробничого комплексу – 629,1 кв м.

Крім того у власності директора КП є дві земельні ділянки площею 17 653 кв м і 7 762 кв м відповідно та  дві квартири площею 69,0 кв м і 73,4 кв м відповідно.

Загальна сума сукупного доходу А.Шамрая за минулий рік – 22 815 гривень –  і це все виключно зарплата.

Розмір внесків до статутного капіталу підприємства – 800 000 гривень. Очевидно, що йдеться про ТОВ «Правова група «Домінанта», де раніше працював Шамрай. Згідно з даними Уoucontrol.com.ua, з лютого цього року керівником «Домінанти» значиться Шамрай Людмила Іванівна. До цього керівником правової групи був сам Артем Віталійович.

За що йде боротьба

Шамрай очолив столичний парксервіс у січні цього року. За інформацією видання «Деловая столица», його пов’язували з колишнім очільником Департаменту транспортної інфраструктури КДМА Олександром Козловським, попередником нинішнього Сергія Майзеля.

Ще під час проведення конкурсу на очільника КП видання писало: «Чиновницька зарплата зовсім не головний козир, який виявиться на руках у директора КП «Київтранспарксервіс». На цю посаду недаремно набралося близько трьох десятків претендентів — вона відкриває простір для проведення різного роду схем. У повноваження директора КП, наприклад, входить контроль над збиранням оплати за парковку, а це передбачає можливість отримання суттєвого лівого доходу.

За інформацією джерел «ДС», всього 10 тіньових парковок можуть приносити близько 100 тис. грн. кожного місяця. Крім того, якщо столична міськрада затвердить проект рішення, який зобов’яже КП «Київтранспарксервіс» переукласти договори на експлуатацію всіх міських автостоянок, директор підприємства зможе безпосередньо впливати на те, кому дозволять і далі працювати на стоянках, а кому доведеться покинути цей бізнес».

Зауважимо, що, очевидно, саме про цей процес нині говорить Майзель, коли заявляє про намір «інвентаризувати паркувальний простір і напрацювати план дій щодо «детінізації» відповідних паркувальних майданчиків».

Відтак, боротьба за паркування в столиці тільки розгортається.

І в цій боротьбі гарантії, що закон переможе корупцію,  немає, оскільки питання надто прибуткове.

Валентина Новицька, «Ні корупції!»

Источник

Загрузка...