Плиточні секрети “міцного господарника” по-одеськи

Однією з головних ознак “міцного господарника” на чолі українського міста нерідко вважають тротуари та гарно вимощені плиткою доріжки в парках.  

Не стала винятком і Одеса, де за останні роки  плитки під ногами стрімко побільшало.

Зазвичай, тема укладання плитки залишається в тіні дорожньої тематики. Однак у травні цього року під стінами мерії Антикорупційний офіс провів акцію “Золота плитка”, щоб привернути увагу міської громади до двох мільйонів гривень, які були втрачені лише на одному з тендерів на капітальний ремонт одеських тротуарів.

Такі тендери вимагають більш пильної уваги, аби детально розібратися у цій сфері.

Загалом за два роки (2015 та 2016) міська влада Одеси витратила понад 27 мільйонів гривень на ремонт пішохідних зон з укладанням плитки. Принаймні, це об’єм робіт, який можна виділити окремо від інших заходів по благоустрою, згідно з відповідями на запити про публічну інформацію від міськради. (запит1, запит2)

Хто заробляє на одеській плитці?

96% від вартості усіх робіт виконали три компанії: ДП «Лидер», ТОВ «БК Пик-Строй» та ТОВ СК «Автострой».  Хто ж за ними стоїть?

Частка різних компаній на одеському ринку укладання плитки

1. Більше половини – майже 16 мільйонів гривень отримало ТОВ «БК Пик-Строй». Керівник компанії – Лозовенко Марина Костянтинівна – депутат Одеської міськради від партії мера Одеси Генадія Труханова “Довєряй дєлам”.

2. Більше 6 мільйонів на плитці заробило ДП «Лидер».   Цим підприємством через ТОВ «Фортуна» володіють Руслан Гусаров і Анатолій Жураківський, екс-депутат Овідіопольської райради від Партії зелених.

 

3. ТОВ СК «Автострой» заробила на ремонті тротуарів – 3,2 мільйони гривень . Власником СК «Автострой» є Віктор Гнезділов,  тренер по тайському боксу. Саме президентом всеукраїнської асоціації тайського боксу за збігом обставин є мер Одеси Труханов.

 

За інформацією сайту “Наші грощі“, на попередніх тендерах «СК Автострой» і «Ростдорстрой» представляла одна і та ж особа – Троянський Віталій Томашевич. “Ростдорстрой” входить до групи “Рост”, яку очолює Юрій Шумахер – депутат Одеської міськради із фракції “Довєряй дєлам” (партія мера Одеси Генадія Труханова).  Загалом у минулому році «СК Автострой» виграло тендерів на ремонт доріг в Одесі на суму більше 76 млн.грн. Дві інші компанії також серед постійних переможців дорожних тендерів.

Ціна задоволення…

Найчастіше в Одесі укладають плитку марки “Старе місто”(на фото ліворуч). В залежності від товщини та кольору ціна самої платики на ринку коливається від 85 до 174 гривень за квадрат. Средня вартість укладання плитки на замовлення міськради за всіма об’єктами склала 809 грн за квадратний метр.

Для порівняння, 18 квітня цього ж року Департамент ЖКХ та будівництва Дніпропетровської ОДА уклав договір на капітальний ремонт тротуару в м. Орджонікідзе (Покров) по вул. Калініна з середньою вартістю 1 квадратного метра 411 гривень.

За дивним збігом обставин підприємства, які так чи інакше асоціюються з мером міста або його оточенням, виконують роботи за ціною більшою за середню, таким чином отримуючи додаткові надприбутки.  ТОВ “СК Автострой”виконало роботи вартістю – 1260 грн. за 1 кв.м. ТОВ БК “Пик-Строй” отримує за свою роботу трохи менше,  в середньому – 916 грн за квадрат.

Таким чином, за скромними підрахунками, якщо відштовхуватись від вартості подібних робіт у Дніпропетровскій області, Одеса через зависоку ціну укладання тротуарної плитки втратила за два неповні роки близько  7 мільйонів гривень.

Місто втратило, а хтось спритний  “знайшов”, бо недаремно ж кажуть, що ніщо у природі не виникає нізвідки і не зникає безслідно. 

Аркадій Топов, для “Ні корупції!”

 

 

Источник

Загрузка...